Turvaline ostukoht
 
 

Textelle lugu

2018. aasta kevadel tähistame Textelle 10. sünnipäeva. Pood, mis esialgu müüs vaid froteerätikuid, pakub nüüd peamiselt eestimaiseid kodukaupu pajalappidest kontinentaalvooditeni. Tee siia punkti on kulgenud üle kivide ja kändude, kuid samas toonud ka uskumatult palju meeliülendavaid kogemusi ja avastamisrõõmu. Kui pead plaani ettevõtluses kätt proovida, siis annab Textelle tegevjuhi Anu kogemuslugu Sulle kindlasti mõtteainet ja inspiratsiooni!


Üheksakümnendad olid Eestis huvitavad ajad. Kõike tuli hakata ise looma ja katsetama, võttes eeskuju läänemaailmast ja püüdes sealseid kontseptsioone meie raamistikku sobitada. Mängureeglid olid veel parasjagu hägused, mistõttu nii mõnigi tänaseks respektaabli mainega ärimees oli tol ajal hoopis hämaramate tegevustega seotud. Kel läks õnneks, see pani aluse edukale ärile, teised aga kõrbesid sama suurejooneliselt.

 

Mina elasin tol ajal Viljandis ja käisin korralikult iga päev palgatööl. Oma äri tegemine ei tulnud mulle mõttessegi, lapsed olid veel väiksed ja kui tööpäeval kell viis sai, viskasin hea meelega pastaka nurka ning keskendusin sajaprotsendiliselt perele. Arvutid ja mobiilid olid sellal vähestel, läpakatest rääkimata, mistõttu oli õhtul töömuresid kerge unustada.

 

Olen terve elu töötanud erinevates tekstiilitootmisfirmades ja tunnen seda valdkonda läbi ja lõhki. Laste sirgudes jäi mulle järjest enam vaba aega ja aja jooksul hakkas peas idanema idee luua oma äri. Rääkisin sellest sõpradele sedavõrd tihti, et lõpuks nähvas sõbranna: „Kaua võib, tee see pood siis lõpuks ära!“ Tollase tööandja üheks suurkliendiks oli kodukaupu müüv e-kauplus, mille edust innustatuna otsustasingi viimaks oma mõtte teoks teha.

 

Leidsin hakkajad noormehed, kes 1000 krooni eest algelise veebipoe valmis klopsisid. Tänasel päeval oleks selline põlve otsas tehtud koduleht naljanumber, kuid tollal käisid asjad teisiti. Konkurentsi oli vähe ja niipea kui pood üles riputati, tuli ka esimene tellimus. Kauplesin alguses peamiselt froteerätikute ja saunalinadega. Kõige esimene klient ostis korraga lausa 10 rätikut, mille talle rõõmust õhetades isiklikult koju viisin.

 

Müügiartiklite valimine ja soovitamine oli lihtne, sest omasin kodutekstiili tootjate seas palju kontakte ning teadsin, kellelt kõige paremat kaupa saab. Raskuseid valmistas aga IT-pool, sest endal veebialaseid kogemusi ei olnud. Tänaseks olen nii mõndagi juurde õppinud, kuid leian siiski, et kõike ei saa ja ei peagi ettevõtja ise oskama, oluline on leida õiged koostööpartnerid.

 

10 aastat on lennanud linnutiivul. Tagasi vaadates olen uhke, et mul on olnud piisavalt julgust ja pealehakkamist oma idee teoks teha. Ja seda soovitan ka kõigile neile, kes praegu oma ettevõtmise loomist kaaluvad – ole julge ja tee seda, millesse usud ja mida armastad!